Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Пышны букет кветак у кошыку, вазе або
перавязаны стужкай; па краях — гірлянда- вянок з пераплеценых распінных парасткаў, кветак, лісця або букеты, што адыходзяць ад вуглоў да цэнтра. Насам паабапал бу- кета сіметрычна размяшчаюцца сілуэты птушак (ластаўкі, галубы, павы), для паўды- ваноў і макатак характэрныя ў сюжэтах 2 ільвы ці алені, выкананыя ў наіўна-рэалісты- Чнай манеры. Стылізацыя раслінных матываў досыць Значная, хоць большасць кветак пазнаваль- ныя: ружы, званочкі, рамонкі, хрызантэмы, гронкі бэзу. Вырашэнне плоскаснае, ко- леры лакальныя, асабліва ў роспісах клее- вымі фарбамі, ажыўленне іншымі колерамі робіцца не дзеля дасягнення аб'ёмнасці, a з яўна дэкаратыўнымі мэтамі або каб ад- дзяліць колеры адзін ад аднаго. Глыбокі чо- Рны фон узмацняе гэтую звонкую дэка- ратыўнасць. Крыху іншы характар роспісаў алейнымі фарбамі. Колеры не такія яркія, паколькі палатно ўцягвае алей, надае роспісам стры- маны капарыт матавых адценняў. Тут А.К і ш. Дыван *Райскі cad*. 1930-я гады. Слуцкі раён. Народнае мастацтва Беларусі больш прыкметнае імкненне да перадачы аб'ёму, аднак арнаментапьнасць і дэка- ратыўнасць несумненна пераважаюць. Нярэдка майстры карысталіся папяро- вымі трафарэтамі, набіваючы з іх дапамо- гай асноўныя абрысы малюнка. Аднак вы- карыстанне трафарэтаў выклікана зусім не імкненнем спрасціць працэс роспісу ці па- ставіць яго на паток, паколькі такія дываны рабілі не дпя рынку. Трафарэт дапамагаў больш дакладна арганізаваць кампазіцыю, надаць ёй сіметрыю, завершанасць і арна- Ментальнасць. У іншых рэгіёнах Беларусі роспіс дываноў масавага характару не меў і з'яўляўся хут- Чэй самадзейнасцю. Аднак на гэтым фоне вылучаюцца некаторыя з'явы, вызначыць якія так адназначна немагчыма. Да іх адно- сіцца творчасць майстрыхі А.Кіш (1889— 1949) з в.Леніна Слуцкага раёна. Яе твор- часць — унікальная з'ява, якая спалучае дэкаратыўнасць з апавядальнасцю, індыві- Дуальнасць бачання з традыцыйнай народ- най трактоўкай, элементы сельскай і гарад- ской культур. 3-пад яе пэндзля выходзілі А.М а к о ў чы к. Дэкаратыўнае пано. 1960-я гады. Шкло, роспіс, фольга. Совіна Бярозаўскага раёна. Надзвычай шматфарбныя, непасрэдныя, на- паўрэальныя, напаўфантастычныя творы, якія надавапі інтэр'еру жыпля дэкаратыў- насць і казачнасць. Фантазія майстрыхі спалучыла ў кампа- зіцыі дываноў рэальны свет і ўяўленні пра тое прыгожае жыццё, якое, на яе думку, павінна быць адлюстравана на падобных творах. Гэты стэрэатып «лепшага свету» ў большай ці меншай ступені характэрны для мастацтва роспісу дываноў у цэлым, аднак у творчасці А.Кіш гэта выявілася найбольш
|