Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Шым этапе. Аднак у некаторых выпадках
гэта стала асновай для развіцця самабы- тных з'яў, што маюць несумненную ге- нетычную сувязь з глыбока традыцыйнымі відамі народнага мастацтва. Сярод іх — творчасць А.Кіш з яе ярка індывідуальным, Але тыпова народным характарам. Яшчэ больш прыкметная гэтая сувязь у паўночна- беларускіх распісных дыванах, якія за адно- сна кароткі тэрмін (20—50-я гады) выпра- цавалі характэрныя рэгіянальныя асаблівасці і тыпова мясцовую стылістыку. На жаль, у сваім традыцыйным выглядзе большасць відаў роспісу сёння практычна не развіваецца. Некаторыя народныя май- стры прадаўжаюць распісваць дываны на тканіне, аднак гэтая традыцыя стымулюец- ца сёння не попытам мясцовага асяроддзя, а музейнай і выставачнай дзейнасцю. У су- вязі з ростам цікавасці да традыцыйных свя- таў і абрадаў, які адзначаецца ў апошні час, некаторыя надзеі можна звязваць з працэ- Народнае мастацтва Беларусі самі натуральнага адраджэння традыцыі дэ- каравання пісанак. У большасці ж выпадкаў сучасны роспіс уяўляе сабой спробу адраджэння, а часцей за ўсё інтэрпрэтацыі і перапрацоўкі яго традыцый на другасным узроўні. Найбольш цікавыя распрацоўкі мастакоў НДМЭЛ: пано на шкле, тканіне, дрэве, куфэркі, та- леркі, кухонныя наборы і інш. Выкананы яны ў большасці выпадкаў няблага, па-суча- снаму, адчуваецца традыцыя ці канкрэ- тнага віду роспісу, ці пэўнага рэгіёна, аднак гэта ўсё ж вырабы утылітарна-мастацкага, дэкаратыўнага і сувенірнага плану, у адно- сінах да якіх можна весці гаворку толькі як пра больш-менш удалую інтэрпрэтацыю Народных традыцый. Малевская М.В. Полнвная керамнка древнего Но- вогрудка / / СА. 1969. № 3. 2 Воронмн Н. Древнее Гродно: По матермалам ар- Хеол. раскопок 1932—1949 гг. М., 1954. С.125 (МНА; № 41). 3 У мекаторых выпадках ёсць дакладныя звесткі пра тое, што ў роспісах інтэр'ераў храмаў прымалі ўдзел Мясцовыя народныя майстры, як, напрыклад, у азда- бленні Троіцкай царквы Маркава манастыра ў Віце- бску ў 1691 г. (ГБМ. Мм., 1988. Т.2. С.128—129). А к ты Внленской археографмческой комнссмн. Вм- Льма, 1887. Т.14. С.347. 5 Адным з такіх майстроў роспісу быў А.Пігарэвіч, які працаваў у 70—80-я гг. XVII ст. ў Магілёве (Кацер М.С. Нзобразнтельное нскусство Белорусснм доок- Тябрьского пермода. Мн., 1969. С.22). 6 У вопісах аднаго з двароў за 1520 г. адзначаны «коўш вялікі драўляны» (Археографнческнй сборннк докумемтов м матерналов, относяіднхся к нсторпм Се- веро-Заладной Русн. Внльма, 1870. Т.7. С.11). Вялікі карэц з Прапойска знаходзіўся да рэвалюцьіі ў Магілёўскім царкоўна-археалагічным музеі. Мяркуец- ца, што ён быў звязаны з т.зв. мядовымі братчынамі, якія бытавалі ў беларускіх гарадах (Ж у д р о Ф. Мстормя
|