Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Ярка. Пейзаж яна малюе традыцыйна дпя
падобных твораў: возера ці рэчка з лілеямі, лебедзямі, лодкай, дрэвы і кусты на бе- разе, поўны месяц на цёмна-блакітным небе. Тут жа — выявы птушак і жывёл, якія ў звычайным разуменні быццам бы не ад- павядаюць такому пейзажу і якіх аўтар «жыўцом» яўна не бачыла: на бярозавых гапінах сядзяць натапыраныя фазаны, падо- бныя на нейкіх дагістарычных драпежнікаў, на квітнеючы луг выходзяць ільвы, што на- гадваюць дабрадушных катоў, а сярод пы- шнай зеляніны горда трымае галаву нейкі Абразок. 1920-я гады. Шкло, роспіс, фольга. Камянецкі раён. Роспіс казачны трохрогі алень. Дываны маюць ад- паведныя назвы: «Ліст каханаму», «Райскі сад», «Каля возера». Дываны А.Кіш — рздкі ўзор спалучэння выяўленчасці і дэкаратыўнасці. Хоць творы Маюць досыць разгорнуты сюжэт, у ма- неры выканання іх бачыцца імкненне да дэ- каратыўнасці, характэрнай для традыцый- ных народных роспісаў. Майстрыха кары- стаецца чыстымі, сакавітымі, яркімі фар- бамі без паўтонаў і колеравых пераходаў: сіняй, белай, аранжавай, зялёнай. Свое- асаблівую выразнасць і дэкаратыўнасць кампазіцыям надае ўпэўненая чорная лінія, Якой абведзены абрысы малюнка, прапра- цаваны кроны дрэў, кара, трава, грывы львоў, пер'е птушак. Лілеі на вадзе, кветкі на беразе, мяцёлкі чароту размешчаны рытмічна і ў пэўным парадку, як на тканых Вырабах. Усе дываны акаймаваны шырокай арнаментальнай паласой з парасткаў, буто- наў і кветак. Такім чынам, дываны А.Кіш пры ўсёй іх непаўторнасці і ярка выяўленай індывідуальнасці па характары блізкія да традыцый народнага мастацкага роспісу, А.М а к о ў ч ы к. Дэкаратыўнае пано. 1950-я гады. Шкло, роспіс. Совіна Бярозаў- скага раёна. якія майстрыха, безумоўна, ведала і разу- Мела. Менавіта такая тыпова народная трактоў- ка выяўленчых сюжэтаў збліжае творчасць майстроў розных рэгіёнаў і розных наро- даў. Напрыклад, блізкія аналогіі з творчас- цю А.Кіш прасочваюцца ў работах вядомай украінскай майстрыхі роспісаў М.Прыйма- чэнкі (Кіеўская вобл.), Яе роспісы, па спо- вах Б.Бутніка-Сіверскага, таксама з'яўля- юцца «дзівосным узорам спалучэння дэка- ратыўнасці і anaeflflanbHacLM»41. Работам майстрыхі пераважна сюжэтна-тэматыч- нага характару, у тым ліку і на фантастыч- ныя, казачныя тэмы, таксама ўласцівая ко- лернасць, гучнасць фарбаў, арнаментапь- насць вырашэння, аднак ім у большай ступені ўласцівы самадзейны пачатак, яны хутчэй нагадваюць дзіцячы малюнак. Ды- ваны А.Кіш вызначаюцца больш адпрацава- най кампазіцыяй і дэталёвай прапрацоўкай матываў, яны ўяўляюць сабой унікальную з'яву не толькі ў галіне народнага роспісу, але і ў народным мастацтве Беларусі ў цэ- Лым. А.К і ш. Дыван *Райр. Фрагмент. 1930-я га- Эы. Слуцкі раён. Народнае мастацтва Беларусі выпадкаў ён быў арнаментальна-дэкара- тыўны. З'явіўшыся ў той жа час, што і роспіс куфраў і дываноў на тканіне, ён меў той жа характар, нярэдка выконваўся аднымі і тымі ж майстрамі. Выяўленчыя і
|